Как да се грижите за хигиената на вашия пациент?

1 януари 2020
Рейтинг на статията

Да си асистент в Германия на пациент в напреднала възраст или такъв, който боледува от тежка болест, е много отговорно. Един от най-важните аспекти във вашата работа с него е да поддържате добрата му лична хигиена.

Когато става въпрос за тежкоподвижен и немощен човек, това може да се окаже задача с повишена трудност. Затова нека видим какво препоръчват експертите и как можете да улесните задълженията си и същевременно да подсигурите максимално безопасността на вашия пациент.

Съставете точен график и го спазвайте

Когато става въпрос за къпане в банята, добре е денят, определен за тази хигиенна процедура, да бъде винаги един и същ.

За възрастните и болни хора това си е истинско събитие, което им коства голямо физическо и емоционално напрежение. Точно затова трябва да им се даде шанс да се подготвят отрано психологически за него. Добре е да напомните за предстоящото къпане предния ден, както и сутринта, например на закуска.

Задължително обезопасете помещението предварително

Преди първата баня задължително инспектирайте помещението и проверете за всевъзможни „капани“, които могат да предизвикат евентуални инциденти.

Такива са например поставените върху открити рафтове стъклени шишенца с различни медикаменти или хигиенни препарати, които могат лесно да бъдат съборени и да наранят вас или вашия пациент. Или ги приберете в затворени шкафове, или ги премахнете временно оттам, а занапред се опитайте да зареждате само с продукти в безопасни опаковки – пластмасови шишета, флакони, найлонови пликчета и други, които няма да се строшат при неволно събаряне.

Уверете се, че подовата настилка не е хлъзгава, а ако не е безопасна, оборудвайте със специални противохлъзгащи подложки за баня. Проверете също и дали смесителите работят добре.

Къпането трябва да става внимателно и предпазливо

Ако ще къпете пациента във вана, подгответе предварително оптималната температура както на водата, така и на въздуха в помещението. Някои заболявания водят до недостатъчна възприемчивост на пациентите към топло или студено, така че не разчитайте, че пациентът ще ви каже, ако водата му е твърде гореща или обратното. Трябва вие да се погрижите.

Също така задължително обявявайте на глас всяко действие, което следва. Например „влизаме във ваната“, „сядаме на столчето“ и така нататък.

Подобни гласни указания ще бъдат от голяма полза на вашия пациент, ще му помогнат да се ориентира по-добре в обстановката и да съдейства за по-доброто протичане на къпането. Важно е той да бъде съпричастен и да е убеден, че вие просто му помагате той сам да се изкъпе, а не го третирате като някаква вещ.

Така, с много търпение и без излишни емоции, всяка една хигиенна процедура ще протече нормално, по график и по най-безопасния и безболезнен начин както за асистента, така и за неговия пациент.

Също така си струва да прочетете: