На какво да обръщате внимание при избор на застраховка за ваканция в чужбина?
В сезона на отпуските е нормално вашият пациент да пожелае да отиде някъде. Пътуването е полезно за самочувствието и психическото здраве на всеки, особено когато е зависим от грижите на някого другиго. Въпреки ситуацията с КОВИД-19, пътувания в много държави са разрешени. Наред с предвиждането на количествата медикаменти, както и настаняването на вас и вашия пациент, важен момент е изборът на адекватна застраховка за пътуване.
Като личен асистент/болногледач, вие и вашият пациент можете да закупите ваканция на избрано от вас място, но не забравяйте да си направите застраховка. Тя е не само препоръчителна, но в повечето случаи дори е задължителна, най-вече когато държавата, в която се намира желаната от вас дестинация, налага визов режим. На практика, без направена застраховка няма да получите виза. Застрахователните полици би следвало да спазват дадени правила, които важат за навсякъде, но все пак трябва да бъдете бдителни относно някои реквизити в полицата, които често биват пренебрегвани, а се оказват решаващи:
Период на действие
Полицата трябва да покрива поне времето на престоя ви в чужбина, включително датите на полетите.
Какво точно покрива застраховката
Внимавайте за описаните детайли с дребен шрифт! Уловките най-често са именно там, но по закон никой не задължава застрахователните компании да пишат всичко с приятен, едър шрифт.
Може например да има условие, според което страдащите от определени хронични заболявания няма да получат покритие при евентуален инцидент или ще покрият лечението само частично.
ВАЖНО: Почти никоя застраховка не покрива следното:
- Инцидент, който е вследствие употреба на алкохол или наркотици;
- Инцидент, претърпян при спортуване;
- Усложнения поради КОВИД-19;
- Спешно състояние, което обаче е в резултат на хронично заболяване, като: диабет, артериална хипертония, различни бъбречни заболявания, сърдечни проблеми и други подобни.
Телефон, който е на разположение 24 часа в денонощието
Без такъв номер не може да съществува застрахователна полица. Това е телефонът, на който трябва да позвъните при спешност, за да регистрирате случая. Ще ви бъде даден регистрационен номер, без който няма вашият случай да ви се счете за застрахователен!
Кои болници в дестинацията обслужва компанията
Най-неприятното, което може да ви се случи, е да представите в болницата своята застрахователна полица и от там да ви заявят, че не работят с тази компания. Предварително се поинтересувайте кои са болниците в дестинацията и дали въпросната застрахователна компания работи с тях. В противен случай ще се наложи да заплатите цялото лечение срещу фактура, за която не е известно дали ще бъде осребрена след като се приберете в своята си държава.
Има компании, които са в т. нар. „черен списък“ на болниците. Опитайте се да научите дали случайно не сте на път да закупите полица от такава.