Процес на подбор – ефектът от коронавируса върху заетостта
През последната година хиляди български компании замразиха наемането на нови кадри, за да намалят разходите. Това доведе не само до ограничаване на увеличения, но и до замразяване на процесите на набиране на персонал. Ситуацията през последните месеци обаче бавно започва да се връща към нормалното. Въпреки това, процесът на подбор след коронавируса няма да бъде същият като преди.
Всички са онлайн
По време на пандемията на не всички компании им се наложи да спрат наемането. Оказа се, че има индустрии, в които търсенето на нови служители рязко се е увеличило или в които, въпреки ситуацията, е било възможно да се запази темпото на развитие. Примерите включват сектора на електронната търговия, в който се отбелязва рекордно увеличение от 26 % годишно и сектора на грижите за възрастни хора, със значителен брой свободни работни места.
Независимо от индустрията, компаниите трябваше бързо да се адаптират към новите условия и да се ориентират към онлайн набиране. Доскоро, дистанционното наемане на служители се третираше по-скоро като изключение и нещо ново. Днес тя се превърна в ежедневието на хиляди компании в България, в следствие на което срещите в офиси и ръкостискания се замениха с телефонни разговори и видеоконференции.
Струва си да припомним, че имаше наистина малко време за прилагане на новите правила. Въпреки че изграждането на цялостен процес за дистанционно набиране беше голямо предизвикателство, благодарение на съвместните усилия на всички отдели, успяхме да направим истинска революция само за няколко седмици. Днес около 40% от срещите за набиране на персонал се провеждат дистанционно, което има реално отражение върху чувството за сигурност на бъдещите ни колеги.
Какво трябва да знаете за дистанционното набиране?
Много кандидати в България предпочитат да изпратят своетo CV и да кандидстават в компания, която позволява напълно дистанционен процес на набиране на персонал, било то по телефон или чрез онлайн разговор.
За съжаление, не всички кандидати са наясно с факта, че когато се подготвят за онлайн набиране, те трябва да имат правилна подготовка в техническо отношение. В случай на онлайн видео разговор това са достъпът до компютър с микрофон, уеб камера и постоянна интернет връзка.
Трябва също така да осигурите подходящо, тихо място за разговори, където никой от членовете на домакинството няма да ви безпокои. В допълнение е изключително важно да се поддържа правилната поза по време на разговора и да подберете правилно облеклото си. С други думи, нека се обличаме и да се държим както бихме ако сме на среща в офиса. В края на краищата, добро впечатление е едно от основните неща при всяко интервю.
По време на дистанционно интервю, както и по време на среща лице в лице, кандидатът се оценява от интервюиращия на база различни критерии. Ето защо си струва да си припомним за правилната подготовка, откритостта и запазването на спокойствие.
Работодателите създават нови стандарти
Отговорност – това е ключова дума, която придобива ново значение в процеса на набиране на персонал. Благодарение на подход, основан на нея, компаниите бързо успяха да разработят нови процеси за подбор на служители, успявайки да използват вече съществуващите процеси. Преобразуването от присъствено интервю в дистанционно вече е възможно – от първоначалната проверка на уменията на кандидатите до подписване на договора и провеждане на обучение по обучението.
Успяхме да направим цялостния процес по сключване на договорите дистанционен, благодарение на предишните ни познания в отрасъла. Имате възможност за провеждане на интервю по телефон и подписване на договор, посредством куриер.
Днес е повече от сигурно, че дистанционното наемане ще продължи. Това е отговор на очакванията на служителите и израз на адаптация към обстоятелствата.